Fit in 17 minuten,
Topfit in 35 minuten

Interesse? Probeer dan GRATIS
de Milon Cirkel


VRAAG VRIJBLIJVEND INFORMATIE AAN

HATHA YOGA

In deze groepsles komt het hele lichaam aan bod te beginnen met Thai Chi, gevolgd door de Zonnegroet, kracht-, balans-, buik- en rugspieroefeningen, heupbuigers en twisters. De les wordt afgesloten met een rustgevende cooling-down en meditatie zodat je er weer fris en vol energie tegenaan kunt. Er zit uitdaging in elke oefening en deze is altijd aan jouw niveau aan te passen. Yoga is geschikt voor jong en oud, stijf en lenig, man en vrouw.

De lichamelijke component train je met de Milon Cirkel, de geestelijke component verzorg je met yoga.  Met de eeuwenoude Hindoestaanse yogatechniek wordt een toestand bereikt waarin de zichtbare mens verbonden is met de wezenlijke mens. Dat wil zeggen een toestand waarin de mens zijn ware aard heeft herkregen en daar in overeenstemming mee leeft. Dat lijkt voor velen misschien wat hoog gegrepen maar dat is wel het doel van onze yogalessen.

De yogalessen worden verzorgd door Danielle de Boer en Randi Amesz. De yogalessen vinden plaats op maandag van 18.30 – 19.45 uur, woensdag van 09.00 – 10.15 uur en vrijdag van 09.00 – 10.00 uur.

PILATES

De trainingsmethode van Joseph Pilates bestaat al honderd jaar maar is inmiddels geperfectioneerd op basis van actuele, wetenschappelijke inzichten. Pilates is een oefenmethode gericht op het versterken van spieren, vergroten van de lenigheid en verbeteren van de coördinatie. Training van de kernspieren (buik, onderrug en heupbuigers) staat centraal en veel aandacht wordt besteed aan de lichaamshouding waardoor deze training ook geschikt is voor mensen met rugklachten.

De oefeningen is oorspronkelijk ontwikkeld om het rehabilitatieprogramma van oorlogsveteranen te verbeteren. Tegenwoordig is Pilates een goed fitnesssysteem voor iedereen die kracht, lichamelijke flexibiliteit en balans wil verbeteren. Pilates is geschikt voor jong en oud, man en vrouw, ook als je zwanger bent.

De Pilates les wordt verzorgd door Mark Huele, een ervaren pilatesdocent en fysiotherapeut.

De lessen Pilates vinden plaats op donderdag van 20.00 – 21.00 uur

 Pilates is goed voor:
• een betere lichaamshouding
• een sterke en soepele wervelkolom met minder klachten
• versterking van alle buikspieren
• versterking beenspieren, onderrug en bilspieren
• controle over bekkenbodemspieren
• verbetering bloedcirculatie
• activering stofwisseling

Sluit Menu
Sluiten