YOGA

In deze groepslessen komt het hele lichaam aan bod. Met yoga werk je aan soepele spieren, balans en verbetering van je doorbloeding en ademhaling. Dit doe je o.a. door stretch-, lichte kracht- en ontspanningsoefeningen, heupbuigers en twisters. De lessen worden afgesloten met een rustgevende cooling-down en meditatie zodat je je ontspannen voelt. Elke oefening bevat wel een uitdaging en is altijd aan jouw niveau aan te passen. Yoga is geschikt voor jong en oud, stijf en lenig, man en vrouw. Een mooie aanvulling op de training op de milon cirkel, waarmee je je spieren versterkt en daardoor vaak steviger en korter maakt. Er wordt zowel Hatha Yoga, als Gentle Flow Yoga gegeven.

Onze yogadocenten zijn: Danielle de Boer, Randi Amesz, Anne Mieke Does en Martyna Ligara. De yogalessen vinden plaats op maandag van 18.30 – 19.45 uur, woensdag van 09.00 – 10.15 uur, zaterdag van 10.00 – 11.15 uur en zondag van 10.30 – 11.45 uur.

Je kunt je inschrijven via onze app, de mail of door ons te bellen tijdens openingstijden.

We zien je graag in onze yogalessen!

PILATES

De trainingsmethode van Joseph Pilates bestaat al honderd jaar. De oefeningen zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor het rehabilitatieprogramma van oorlogsveteranen. Inmiddels is de methode, op basis van actuele, wetenschappelijke inzichten, verder geperfectioneerd.

Pilates is een oefenmethode gericht op het verbeteren van de coördinatie, het versterken van spieren en het vergroten van de lenigheid. Training van de kernspieren (buik, onderrug en heupbuigers) staat centraal. Er wordt veel aandacht besteed aan de lichaamshouding. Hierdoor is deze training zeer geschikt voor mensen met rugklachten. Iedereen kan er aan meedoen, jong of oud, man of vrouw en je kunt ook prima aan pilates meedoen als je zwanger bent.

De Pilates lessen worden verzorgd door Mark Huele, tevens fysiotherapeut en door Marina Moskvitina. Beide zijn ervaren pilates docenten.

De Pilates les bij Fitstudio vindt plaats op donderdag van 20.15 – 21.00 uur en vrijdag van 9.00 – 10.00 uur.

 Pilates is goed voor:
• een betere lichaamshouding
• een sterke en soepele wervelkolom met minder klachten
• versterking van alle buikspieren
• versterking beenspieren, onderrug en bilspieren
• controle over bekkenbodemspieren
• verbetering bloedcirculatie
• activering stofwisseling

FRESH BALANCE, BODY SHAPE en DANCE FIT

Fresh Balance, Body Shape en Dance Fit zijn leuke gevarieerde trainingen van een uur op muziek. Het lijkt wel een beetje op het aerobics van vroeger en Dance Fit lijkt veel op Zumba.

Bij Body Shape werk je vooral aan kracht en conditie. In de Fresh Balance les werk je, na je warming up ook aan kracht en conditie. Maar daarna komen ook balans en stabiliteit aan de orde en vervolgens je flexibiliteit. Als laatste ga je even heerlijk ontspannen. Alles komt dus aan bod.

Iedereen met een beetje een basis conditie en stabiliteit kan meedoen. Je komt echt vrolijk en voldaan uit deze lessen.

Elise is onze enthousiaste Body Shape instructrice en Anne Fleur is onze Fresh Balance en Dance Fit  kanjer.

Je kunt je voor de lessen inschrijven via onze app. Super makkelijk en snel.

In het groepslesrooster vind je de tijden waarop deze lessen bij Fitstudio te volgen zijn.

CORE POWER

De Core Power training is zeer effectief en biedt een verantwoorde manier om je kernspieren te versterken. De focus ligt op buik-, bil- en rugspieren. Functioneel trainen staat centraal in deze les: om de minuut doe je een andere oefening, focus op de core spieren en een hoge intensiteit, zorgen voor een snel resultaat. 

Kijk op het groepslesrooster voor de tijden en dagen. We geven deze les zoveel mogelijk buiten, op het Hemmeland of de parkeerplaats bij Hakvoort.

Rick, Joris, Bram, Anne Fleur en Peter geven elk op vaste dagen een Core Power les.

Schrijf je snel in via onze app!

MEN's STRENGHT

Dit is een echte mannen les! Er wordt hard gewerkt en ook veel gelachen. Bij elk station worden 2 oefeningen gecombineerd. Kracht wissel je af met cardio en je werkt met herhalingen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Core Power les, waar je op tijd werkt. Door de snelle afwisseling tussen kracht en cardio gaat je hartslag flink omhoog en verbrand je veel energie. Elke dinsdagavond en vrijdagmiddag komen de krachtpatsers om opgewekt binnen en na een uur komen ze trots de zaal weer uit. Men’s powerrrrr……!

Rick is the creator van deze les. Elke week drijft hij met veel plezier, de mannen tot het uiterste. En elke week komen ze weer sterker uit de les.

BUIKBLOK

Op verschillende momenten in de week wordt er een buikspier kwartiertje gegeven. Vaak voorafgaand aan een andere les. Je kunt er voor kiezen alleen het buikspier kwartiertje te doen, of je doet aansluitend de langere les erbij.

Alle buikspieren komen aan bod; de voorste, de achterste en de schuine buikspieren. Onze instructeurs zorgen ervoor dat je ontdekt welke buikspieren je allemaal hebt. Een hele openbaring! Maar natuurlijk bepaal jij zelf hoe intensief je traint!

POWER WALKING

Tijdens een wandeling van een uur kom je door middel van oefeningen tot volledige ontspanning. En ondertussen geef je je lichaam een effectieve training. Er worden mooie routes uitgestippeld. En natuurlijk wandel je op voldoende afstand van elkaar.

Nu lekker twee keer in de week, op woensdag van 12.00 tot 13.00 uur en op vrijdag van 11.00 tot 12.00 uur.

Begeleid door onze vitaliteit coach Joris.

Bootcamp

Bootcamp is een heerlijke les, die altijd buiten wordt gegeven. Vanaf Fitstudio start je rennend en onderweg doe je allerlei kracht en conditie oefeningen. Gebruik makend van materialen en objecten die je onderweg tegenkomt.

Weer of geen weer, de les gaat door!

Boksen

In deze groepslessen komt het hele lichaam aan bod. Met yoga werk je aan soepele spieren, balans en verbetering van je doorbloeding en ademhaling. Dit doe je o.a. door stretch-, lichte kracht- en ontspanningsoefeningen, heupbuigers en twisters. De lessen worden afgesloten met een rustgevende cooling-down en meditatie zodat je je ontspannen voelt. Elke oefening bevat wel een uitdaging en is altijd aan jouw niveau aan te passen. Yoga is geschikt voor jong en oud, stijf en lenig, man en vrouw. Een mooie aanvulling op de training op de milon cirkel, waarmee je je spieren versterkt en daardoor vaak steviger en korter maakt. Er wordt zowel Hatha Yoga, als Gentle Flow Yoga gegeven.

Onze yogadocenten zijn: Danielle de Boer, Randi Amesz, Anne Mieke Does en Martyna Ligara. De yogalessen vinden plaats op maandag van 18.30 – 19.45 uur, woensdag van 09.00 – 10.15 uur, zaterdag van 10.00 – 11.15 uur en zondag van 10.30 – 11.45 uur.

Je kunt je inschrijven via onze app, de mail of door ons te bellen tijdens openingstijden.

We zien je graag in onze yogalessen!

CARDIO MAX

Heb je weinig tijd, maar wil je toch aan je conditie werken? Dan hebben we iets leuks voor je. Tijdens de Cardio MAX ga je na een korte warming up, 6x 3 minuten met een stijgende intensiteit met je conditie aan de slag;  4x op een cardio apparaat en 2x ga je met bepaalde spiergroepen aan de slag. Je bepaalt zelf hoe zwaar je traint en in hoeverre je de intensiteit opschroeft.

Heerlijk om eens even lekker uit je dak te gaan. En het is voorbij voordat je er erg in hebt. 

Op het groepslesrooster vind je wanneer deze korte effectieve training gegeven wordt. Je kunt je 2 weken van tevoren opgeven.