Fit in 17 minuten,
Topfit in 35 minuten

Interesse? Probeer dan GRATIS
de Milon Cirkel


VRAAG VRIJBLIJVEND INFORMATIE AAN

HATHA YOGA

In deze groepslessen komt het hele lichaam aan bod. Met yoga werk je aan soepele spieren, balans en verbetering van je doorbloeding en ademhaling. Dit doe je o.a. door stretch-, lichte kracht- en ontspanningsoefeningen, heupbuigers en twisters. De lessen worden afgesloten met een rustgevende cooling-down en meditatie zodat je je ontspannen voelt. Elke oefening bevat wel een uitdaging en is altijd aan jouw niveau aan te passen. Yoga is geschikt voor jong en oud, stijf en lenig, man en vrouw. Een mooie aanvulling op de training op de milon cirkel, waarmee je je spieren versterkt en daardoor vaak steviger en korter maakt.

Onze yogadocenten zijn: Danielle de Boer, Randi Amesz en Anne Mieke Does. De yogalessen vinden plaats op maandag van 18.30 – 19.45 uur, woensdag van 09.00 – 10.15 uur, vrijdag van 09.00 – 10.00 uur en zaterdag van 11.00 – 12.15 uur.

Je kunt je inschrijven via de formulieren op tafel, via de mail of telefoon.

We zien je graag in onze yogalessen!

PILATES

De trainingsmethode van Joseph Pilates bestaat al honderd jaar. De oefeningen zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor het rehabilitatieprogramma van oorlogsveteranen. Inmiddels is de methode, op basis van actuele, wetenschappelijke inzichten, verder geperfectioneerd.

Pilates is een oefenmethode gericht op het verbeteren van de coördinatie, het versterken van spieren en het vergroten van de lenigheid. Training van de kernspieren (buik, onderrug en heupbuigers) staat centraal. Er wordt veel aandacht besteed aan de lichaamshouding. Hierdoor is deze training zeer geschikt voor mensen met rugklachten. Iedereen kan er aan meedoen, jong of oud, man of vrouw en je kunt ook prima aan pilates meedoen als je zwanger bent.

De Pilates les wordt verzorgd door Mark Huele, een ervaren pilates docent en fysiotherapeut.

De Pilates les bij Fitstudio vindt plaats op donderdag van 20.15 – 21.00 uur.

 Pilates is goed voor:
• een betere lichaamshouding
• een sterke en soepele wervelkolom met minder klachten
• versterking van alle buikspieren
• versterking beenspieren, onderrug en bilspieren
• controle over bekkenbodemspieren
• verbetering bloedcirculatie
• activering stofwisselin

Fresh Balance en Body Shape

Fresh Balance en Body Shape zijn leuke gevarieerde trainingen van een uur op muziek. Het lijkt wel een beetje op het aerobics van vroeger.

Bij Body Shape werk je vooral aan kracht en conditie. In de Fresh Balance les werk je, na je warming up ook aan kracht en conditie. Maar daarna komen ook balans en stabiliteit aan de orde en vervolgens je flexibiliteit. Als laatste ga je even heerlijk ontspannen. Alles komt dus aan bod.

Iedereen met een beetje een basis conditie en stabiliteit kan meedoen. Je komt echt vrolijk en voldaan uit deze lessen.

Elise is onze enthousiaste Body Shape instructrice en Bernadette is onze Fresh Balance kanjer.

Je kunt je voor de lessen inschrijven via de inschrijfformulieren op de tafel. Die liggen altijd voor de komende 2 weken voor je klaar.

In het groepslesrooster vind je de tijden waarop deze lessen bij Fitstudio te volgen zijn.

Cross Core

Fresh Balance en Body Shape zijn leuke gevarieerde trainingen van een uur op muziek. Het lijkt wel een beetje op het aerobics van vroeger.

Bij Body Shape werk je vooral aan kracht en conditie. In de Fresh Balance les werk je, na je warming up ook aan kracht en conditie. Maar daarna komen ook balans en stabiliteit aan de orde en vervolgens je flexibiliteit. Als laatste ga je even heerlijk ontspannen. Alles komt dus aan bod.

Iedereen met een beetje een basis conditie en stabiliteit kan meedoen. Je komt echt vrolijk en voldaan uit deze lessen.

Elise is onze enthousiaste Body Shape instructrice en Bernadette is onze Fresh Balance kanjer.

Je kunt je voor de lessen inschrijven via de inschrijfformulieren op de tafel. Die liggen altijd voor de komende 2 weken voor je klaar.

In het groepslesrooster vind je de tijden waarop deze lessen bij Fitstudio te volgen zijn.

MEN's STRENGHT

Dit is een echte mannen les! Er wordt hard gewerkt en ook veel gelachen. Binnen elk station worden 2 oefeningen gecombineerd. Kracht wissel je af met cardio en je werkt op herhalingen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Core Power les, waar je op tijd werkt. Door de snelle afwisseling tussen kracht en cardio gaat je hartslag flink omhoog en verbrand je veel energie. Elke vrijdagmiddag komen de krachtpatsers om half 5 opgewekt binnen en om half 6 komen ze trots de zaal weer uit. Men’s powerrrrr……!

Rick is the creator van deze les. Elke week drijft hij met veel plezier, de mannen tot het uiterste. En elke week komen ze weer sterker uit de les.

Core Power

Er zijn 2 soorten Core Power lessen, de CP30 en de CP45. De CP30 is een les van 30 minuten en de CP45 duurt een kwartier langer. 

De Core Power training is zeer effectief en biedt een verantwoorde manier om je kernspieren te versterken. De focus ligt op buik-, bil- en rugspieren. Functioneel trainen staat centraal in deze les: samen trainen, focus op de core spieren en een hoge intensiteit van trainen, zorgen voor een snel resultaat. In de  45 minuten les komt het aspect conditie ook nog aan de orde.

Kijk op het groepslesrooster voor de tijden en dagen waarop je deze effectieve  lessen bij Fitstudio Waterland kunt volgen.

Rick, Robin, Joris en Bernadette geven elk op vaste dagen een Core Power les.

 

Active Sparring

Uitleg volgt snel!

Bootcamp

meer info volgt snel

SMALL GROUP

meer info volgt snel!

CARDIO MAX

Heb je weinig tijd, maar wil je toch aan je conditie werken? Dan hebben we iets leuks voor je. Tijdens de Cardio MAX ga je na een korte warming up, 6x 3 minuten met een stijgende intensiteit met je conditie aan de slag;  4x op een cardio apparaat en 2x ga je met bepaalde spiergroepen aan de slag. Je bepaalt zelf hoe zwaar je traint en in hoeverre je de intensiteit opschroeft.

Heerlijk om eens even lekker uit je dak te gaan. En het is voorbij voordat je er erg in hebt. 

Op het groepslesrooster vind je wanneer deze korte effectieve training gegeven wordt. Je kunt je 2 weken van tevoren opgeven.

Buikspier kwartier

Vrijwel dagelijks wordt op verschillende momenten in de week het buikspierkwartiertje gegeven. Vaak voorafgaand aan een langere les. Je kunt er voor kiezen alleen het buikspier kwartiertje te doen, of je doet aansluitend nog even de langere les erbij.

Alle buikspieren komen aan bod, de voorste, de achterste en de schuine buikspieren. Onze instructeurs zorgen ervoor dat je ontdekt welke buikspieren je allemaal hebt. Een hele openbaring! Maar natuurlijk bepaal jij weer zelf hoe intensief je traint!.

Buikspier kwartier

Vrijwel dagelijks wordt op verschillende momenten in de week het buikspierkwartiertje gegeven. Vaak voorafgaand aan een langere les. Je kunt er voor kiezen alleen het buikspier kwartiertje te doen, of je doet aansluitend nog even de langere les erbij.

Alle buikspieren komen aan bod, de voorste, de achterste en de schuine buikspieren. Onze instructeurs zorgen ervoor dat je ontdekt welke buikspieren je allemaal hebt. Een hele openbaring! Maar natuurlijk bepaal jij weer zelf hoe intensief je traint!.